fredag 22 februari 2013

Saker och ting


Jag fick en päls idag. Den hängde där på en galge i kapprummet och min gamla svägerska frågade :
Vill du ha den?
Vi är i samma bransch just nu, tömmer lägenheter och skickar iväg våra mödrar på äldreboenden.
Till den som har ska varda givet, tänkte jag när jag tog emot kartongen med saker och grejer och prylar å mina döttrars vägnar.
Fotografier, teckningar, dockkläder, askar, lådor, slöjdarbeten, nallar, brev, kritor, dockor, penslar, akvarellfärger på tub.
Jag har källaren full av fotografier, teckningar, dockkläder, askar, lådor, slöjdarbeten, nallar, kritor, penslar, akvarellfärger på tub som tjejerna säger att de inte får plats med i sina lägenheter.
Jag har gjort iordning en kartong hemma hos little Old. Den är full av fotografier, teckningar, dockkläder, askar, lådor, slöjdarbeten, nallar, kritor, penslar, akvarellfärger på tub.
Vi hjälptes åt ner till min bil, dame I. och jag .
Öppnade bakluckan och fick syn på en tavla jag glömt i bråten.
Insåg blixtsnabbt min chans.
Vill du ha den? frågade jag.
Äum, tack, men jag tror inte det…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar