Ryanair
försöker på alla vis minska sina bränslekostnader.
Ett sätt är förstås att dra ner på bränslet.
Men att behöva nödlanda stup i ett torde tära på företagets trovärdighet.
Bättre då att skära ner på personalen, skära bort onödigt fett och klippa långa hårmanar, ansa skägg och ta bort tyngande lösögonfransar.
Inspirerad av Babels biblioterapi och med hjälp av Jeanette Wintersons Konst och Lögner funderar jag på om inte de klätterpojkar hon beskriver där, som jobbade på biblioteket i Alexandria 300 f KR, är just den typ av personal Ryanair behöver.
Ett sätt är förstås att dra ner på bränslet.
Men att behöva nödlanda stup i ett torde tära på företagets trovärdighet.
Bättre då att skära ner på personalen, skära bort onödigt fett och klippa långa hårmanar, ansa skägg och ta bort tyngande lösögonfransar.
Inspirerad av Babels biblioterapi och med hjälp av Jeanette Wintersons Konst och Lögner funderar jag på om inte de klätterpojkar hon beskriver där, som jobbade på biblioteket i Alexandria 300 f KR, är just den typ av personal Ryanair behöver.
Funderar över vem den idealiska passageraren är för Ryanair.
Den viktlösa gengångaren?
Eller varför inte skippa de tyngande passagerarna? Senast lämnade de väl kvar ett gäng kvar i Kroatien att ta sig hem bäst de ville.
SvaraRaderaJa, jag håller med. Det är i alla fall den känsla jag får när jag läser VD:ns uttalanden. Hur intresserad är han av sina kunder - egentligen?
SvaraRadera