fredag 13 maj 2011

Promenad kring en blå gitarr

Tiden går
den bara går och går
tiden kan man lita på

i tisdags gick jag ut och gick
jag bara gick och gick
det var i Zwolle och kvällen var sommarvarm
efter-jobbet-ljum
alldeles underbar

på en gata i ett fönster såg jag en gitarr
den var blå, alldeles blå
jag tog ett foto och fortsatte att gå
jag bara gick och gick

Jag ville dela med mig av min blå gitarr
här
här på min plats i bloggosfären
men det gick inte att koppla upp sig från hotellet
det gick inte
det gick bara inte

bara tiden gick
den gör ju det
gör den någonsin något annat?

Jag bodde nog på fel hotell
jag skulle bokat in mig på det fullbokade
på Hotell Pillows
(My favorit spot in Zwolle)
men det gick inte
det gick bara inte

När jag kom hem till gården
sent häromkvällen
kunde jag koppla upp mig men...
blogger.com sa nej!
blogger.com sa någonting om unavailable
temporarily unavailable
och förklarade sig med ord som maintenance
och om att soon be fixed
sådana ord

soon

blogger.com har ett annat tidsbegrepp än jag
soon tog flera dagar
ett par i alla fall

men den blå gitarren är kvar
den är här




 

2 kommentarer:

  1. Jag öär på jakt efter en blå gitarr. Vsr hittar jag en sån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag vet inte var du idag kan hitta en blå gitarr.
      Den här såg jag i ett skyltfönster i Zwolle, Holland, för ett år sen. Jag minns inte vad gatan hette, eller affären.
      Men hoppas du hittar en!

      Radera