onsdag 15 oktober 2014

Bakom fasaden



Fortfarande är jag lyckligt lottad som bor kvar hemma på gården, det är jag och min närmaste granne som är lyckligt lottade.
Två andra har flytt; en gick i exil i Farsta, den andre vete tusan vart han tog vägen.
Fuktskademätaringenjören skulle varit här idag men meddelade förhinder.
Det har rivits lite då och då, dag för dag, mer och mer, en planka i taget och hela vägen upp till taket.

Allteftersom de hittat mer fukt, antar jag.
Nu har gamla tapeter börjat skymta fram, en tegelvägg, ett stenröse, några tidningsurklipp, ett gammalt trägolv.






Det ser industriromantiskt ut.
Med fuktupptorkningsapparatens metallhandtag ser det absolut industriromantiskt ut.
Det är en inredningsgenre jag inte överväldigas av. 




Möjligen väcker de gamla tidningsurklippen ett visst intresse.




De ser ut att erbjuda automobiler från 20-30talet.

Vilket påminner mig om att jag snart ska byta bil och har lovat mig själv att det ska bli en röd den här gången.

Bild från smalanningen.se/Bonhams



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar