onsdag 5 oktober 2011

Omöjlig förvaring

Efter alla mina tilltänkta projekt, walk-in-closet, crawl-in-closet, budoirer och sideboards från det ljuva sextiotalet och dansk design och palisander och jakaranda och teak och det ena tjusigare än det andra ... så valde jag det enklast tänkbara.
Ett impulsköp på Blocket, två vita malmar, 80 breda och stilrena prylslukare.
"Du hörde av dig först, du får dem" sa tjejen som svarade på telefonen. "Om du kommer före klockan sex".
Så jag kastade mig iväg, utan att tänka så mycket på hur lång tid det tar till Bromma i rusningstrafik, utan att ta med bär-och släphjälp, utan att fråga om det fanns hiss där byråerna bodde eller om det var 12 trappor upp utan hiss.
Det var tre trappor upp utan hiss.
Och det var tre trappor ner utan hiss med en byrå i varje nypa.
När jag kom hem nöp jag på fel ställe och ett bärande element, det som håller den översta lådan från att tippa ner mot den mellersta, det bärande elementet, en träbit alltså, gick itu.
H-e, f-n d-ävlars, sa jag till mig själv.
Jag har nu ännu en gång bevisat för mig själv att jag tillhör de opraktiskas skara.
Och funderar på enklaste sättet att fixa felet.
Jag har räknat ut att det är att skaffa en ny byrå på blocket.
Den här finns ute på blocket ikväll, men tanken på att åka till Farsta just nu är inte så lockande.
I morgon kanske ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar